KLM Flightbundle stopt

Iedere veelvlieger heeft wel eens van de KLM Flightbundle gehoord. Een prachtig product van KLM waarmee je in één keer 10 of 20 vluchten kunt kopen naar je favoriete bestemming. Een soort strippenkaart voor het vliegen dus. Deze KLM flight bundle werd vooral gebruikt door overwinteraars op één van de Spaanse eilanden en zakenreizigers die met enige regelmaat last minute naar een locatie elders in Europa moeten vliegen.

Een KLM flightbundle had namelijk al groot voordeel dat je zeer betaalbaar tot 48 uur van te voren een vlucht kon boeken. Wie dat normaal gesproken doet is voor een last minute vlucht vaak meer dan de hoofdprijs kwijt.

Zelf was ik tot vorig jaar ook een groot verbruiker van de KLM Flightbundle vanwege het reizen tussen Oostenrijk en Nederland wat ik in 2019 en 2020 meerdere keren per maand deed.

Waarom stopt de KLM Flightbundle

Vandaag maakte KLM via de e-mail (zie hieronder) bekend dat het Flightbundle programma per 30 juni a.s. komt te vervallen. Dat komt bij toch wel binnen als een donderslag bij heldere hemel en helemaal omdat het op een zeer korte termijn is. Wie nog vluchten heeft openstaan wat vrij logisch is gezien alle openstaande tickets in verband met de pandemie zijn verlengd kan de komende dagen een mail verwachten met de restitutie procedure. De vrij korte termijn en de abrupte beëindig van het product doen mij eigenlijk wat anders vermoeden.

De reden waarom KLM stopt het het flightbundle programma is namelijk nogal vrij te interpreteren. Het product zou volgens KLM niet passen bij de wensen en behoefte van haar klanten. Vanuit mijn oogpunt slaat KLM hier de plank volledig mis want het product is mits juist uitgevoerd een geweldig product waarmee KLM zeker op mijn behoefte om op korte termijn betaalbaar te kunnen vliegen inspeelde.

Het enige nadeel van het product was het bedrijf wat de afhandeling van de tickets uitvoerde in opdracht van KLM, in een aantal gevallen ging dat boeken niet altijd goed er werd bijvoorbeeld wel van de “bundel” afgeboekt maar de vlucht werd niet geboekt. Verder was de communicatie met dit bedrijf ronduit slecht en kon KLM weinig doen om de problemen ontstaan door verkeerde boekingen op te lossen omdat het geen onderdeel van KLM was.

KLM flightbundle

 

1 gedachte over “KLM Flightbundle stopt”

  1. Dat kantoor in India was gewoon een ramp. Vanaf het begin dat de bundle er was meerdere keren gebruikt. De tickets die te boeken waren betrof alleen de goedkopere. Als ik binnen 2 weken wilde boeken was er vrijwel nooit meer iets terwijl van Klm zelf er gewoon nog stoelen genoeg waren, die dan wat duurder waren. En wijzigen of annuleren van een met je bundle geboekte vlucht kon ook niet. Daarom al na 3×15 retourtjes gestopt met dit verhaal.
    Reden van staken blijft gissen maar zal wel een economische achtergrond hebben.

Plaats een reactie