Recentelijk onderzocht een Duits consumenten programma een aantal Wellness hotels in diverse landen in Europa.  Daarbij werd het team behoorlijk verrast. Wellness is namelijk geen beschermde naam en ieder hotel mag zich in principe een Wellnesshotel noemen.

Het programma nam de proef op de som en huurde een groot woonhuis met een eenvoudige sauna en een paar spartaans ingerichte kamers en plaatste een opblaasbaar zwembad, het huurde een professionele hotel fotograaf en binnen een paar dagen was het hotel online zichtbaar bij een aantal hotelvergelijkers en stroomde de eerste boekingen binnen.

Onderzoek dus eerst zelf of de aanbieding echt is, een simpele huis-tuin-keuken sauna van de bouwmarkt is geen wellness-oase. Ga dus eerst even op onderzoek op de bekende hotel review websites zoals tripadvisor.com en holidaycheck.de  let net alleen op de positieve reacties maar ook op het aantal reacties. onze collega’s van vakantie-krant schreven daar al een keer eerder over.

Let ook op de prijs, een aanbieding die te mooi is om waar te zijn is dat vaak ook, en stel bij dit soort aanbiedingen de verwachtingen bij, dan kan het alleen maar meevallen.

Valt het één en ander toch tegen schroom dan niet om uw beklag te doen bij de hotel receptie, doe dit wel direct en niet achteraf. Geef u klacht ook af bij de boekingswebsite waar u geboekt heeft. zij kunnen in het uiterste geval het hotel uit de zoekresultaten halen.