Parkeren op Schiphol flink duurder

Iedereen heeft het maar over die belachelijke vliegtax, maar dat Schiphol de parkeertarieven voor kort parkeren per 1 januari 2008 met tientallen procenten omhoog heeft gegooid hoor je niemand over. Dit blijkt uit onderzoek naar de parkeertarieven op Nederlandse luchthavens door Landenportal.nl
Wie zijn bolide in een overdekte parkeergarage wil hebben staan op Schiphol is dit jaar voor 8 dagen € 193,50 kwijt (+ 16%, was € 165,50), voor 15 dagen € 351,- (+ 22%, was € 288,-) en voor 3 weken vakantiepret (22 dagen) is de stijging maar liefst 24% (nu € 508,50 in plaats van € 410,50 in 2007).
Rotterdam Airport heeft het hele tarievensysteem aangepast, waardoor langer parkeren op het kort-parkerenterrein aanzienlijk goedkoper geworden is en parkeren op de lang-parkerenterreinen iets duurder geworden is. De regionale luchthavens Groningen, Maastricht/Aachen en Eindhoven zijn nog steeds aanzienlijker goedkoper dan Schiphol en bij Enschede Airport kun je ook dit jaar weer gratis parkeren.
Goedkoper parkeren op Schiphol kan o.a. via Serviceparking.nl, waarbij je tot 42% goedkoper kunt parkeren dan P3 Lang Parkeren. Een ander alternatief is vliegen vanaf Duitsland of België, waar naast meestal goedkoper parkeren ook de vliegbelasting omzeild wordt die vanaf 1 juli gaat gelden.
De parkeertarieven van 2008
De parkeertarieven van 2007

18 gedachten over “Parkeren op Schiphol flink duurder”

  1. De berekeningen kloppen wel, maar zijn niet helemaal op de realiteit gebasseerd. Iemand die zijn auto 8 dagen kwijt wilt zet hem namelijk niet bij ‘kort parkeren’ maar bij ‘lang parkeren’. En de prijzen bij ‘lang parkeren’ zijn amper gestegen.

  2. Ik zet mijn auto altijd op kort parkeren, of ik nu 1 dag of 2 weken moet parkeren. Dat jouw realiteit anders is dan de mijne zal mogelijk eraan liggen dat het jou minder kan schelen als je auto 2 weken lang ondergescheten kan worden door vogels met alle gevolgen van dien voor de lak als die vogelpoep niet op tijd verwijderd wordt.

  3. het meest bizare is dat we het allemaal betalen, en zolang we alles gewoon pikken kan men die aso tarieven gewoon vragen.
    Ik heb ook nog een vergelijking gemaakt:
    wenen: 8 dagen = 124,60 15 dagen = 200,20 21 dagen = 265,=
    Dusseldorf: 8 dagen = 68,= 15 dagen = 83,= en 21 dagen = 93,=
    Dus met andere woorden, je pakt in dusseldorf gewoon 500 eutjes extra vakantiegeld mee!

  4. Ik vlieg dit jaar zelf ook vanaf Dusseldorf. Besparing op 5 tickets naar Lanzarote = 800 euro (Condor t.o.v. Transavia) en parkeren is aanzienlijk goedkoper. Verder is Dusseldorf een hele aangename luchthaven (ruim en efficiënt).

  5. Niet lopen jammeren over een paar piekies parkeerkosten man… je hebt 3 opties, lang parkeren gebruiken, je laten wegbrengen naar Schiphol of met de trein naar Schiphol… pfft… die paar tientjes…

  6. Er zijn tegenwoordig ook bedrijven die tijdelijke chauffeurs leveren.(Ik gebruikte een chauffeur van Car-Drivers.nl). In dit geval brengt de chauffeur je in je eigen auto naar het vliegveld, en brengt vervolgens de auto waar je maar wil. In mijn geval kwam dat goedkoper uit dan een taxi of treinkaartje.

  7. Wat mij erg verbaasd is dat alleen serviceparking genoemd wordt in dit artikel. Dit is namelijk de parking die het slechts te bereiken is en min 20 minuten van Schiphol af ligt. Wij zijn er één keer geweest omdat onze vast aanbieder http://www.totalcareparking.nl vol zat.
    Jammer dat dit vakantieblog niet alle aanbieders eens benaderd voor een beter inzicht.
    Groeten Swen

  8. Dat parkeren op schiphol duur is, is mij al bekend. Gelukkig zijn er alternatieven, Jammer dat dit niet in dit artikel worden genoemd. Ik ben heel tevreden over http://www.vakantieparking.nl.
    Het is goedkoop er zijn geen wachttijden je parkeert je auto en je wordt meteen naar je vertrekhal gebracht. Als je terug bent bel je ze op en dan komen ze je binnen 10 minuten weer halen. Erg makkelijk en fijn.
    Gr. Nihal

  9. als ik op vakantie ga parkeer ik mijn auto altijd bij vakantieparking.nl SUPER gewoon.
    Goedkoop, Veilig, Snel en op 5 minuten afstand van schiphol. Echt een aanrader.

  10. Ben laatst op vakantie geweest en heb mijn auto bij P10 Schiphol Parking en stond echt verbaasd over de service!In een paar minuten stond ik op schiphol, en geen seconde op de bus gewacht! Kijk op de site en vergelijk de tarieven.

  11. Bij 123ParkingSchiphol.nl hoef je je sleutel niet af te staan, kortom je hebt gewoon een een veilige vaste plek op het parkeerdek op een paar minuten van Schiphol.

  12. Betreft Vakantieparkeren Nieuw Vennep
    Wij zijn in mei op vakantie geweest en hebben onze auto met sleutels achtergelaten bij dit bedrijf. We hadden zelf onze km.stand genoteerd en bij terugkomst bleek dat er 192 km gereden was met onze auto. Ook waren er allerlei instellingen veranderd, oa radio, temperatuur en stuurkolom. Wij hebben dit meteen gemeld en na een hoop ophef over hun betrouwbaar personeel, en onmogelijk dat dit was gebeurd, naar huis gegaan. We hebben ook schriftelijk een klacht ingediend en daarna hebben ze nog telef.contact gezocht met een of ander wazig verhaal over een fout van een medewerker, die zou onze auto verwisseld hebben met een andere en deze bij hun klant hebben gebracht ! Deze fout had deze medewerker niet gemeld. Wij geloven daar niks van, je wordt gewoon bedonderd en voorgelogen. Dus laat nooit je sleutels achter, onbetrouwbaar bedrijf.

  13. Betreft Vakantieparkeren Nieuw Vennep
    Wij zijn in mei op vakantie geweest en hebben onze auto met sleutels achtergelaten bij dit bedrijf. We hadden zelf onze km.stand genoteerd en bij terugkomst bleek dat er 192 km gereden was met onze auto. Ook waren er allerlei instellingen veranderd, oa radio, temperatuur en stuurkolom. Wij hebben dit meteen gemeld en na een hoop ophef over hun betrouwbaar personeel, en onmogelijk dat dit was gebeurd, naar huis gegaan. We hebben ook schriftelijk een klacht ingediend en daarna hebben ze nog telef.contact gezocht met een of ander wazig verhaal over een fout van een medewerker, die zou onze auto verwisseld hebben met een andere en deze bij hun klant hebben gebracht ! Deze fout had deze medewerker niet gemeld. Wij geloven daar niks van, je wordt gewoon bedonderd en voorgelogen. Dus laat nooit je sleutels achter, onbetrouwbaar bedrijf.

Plaats een reactie

We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons gebruik van cookies.
Accepteren