Stopt LibertyTV ermee?

Vol optimisme startte LibertyTV in april dit jaar een reiskanaal dat via digitale TV en internet samen ruim een miljoen huishoudens wist te bereiken. Volgens dit bericht op TourPRess valt de conversie tegen en wordt bij de Rechtbank in Amsterdam surseance van betaling aangevraagd. Bij de lancering zei men ‘op termijn het aanzien van de reisbranche definitief te veranderen’, in de praktijk blijken deze verwachtingen dus niet waargemaakt te zijn.

Zo zie je maar weer dat wat in het ene land een succesvol concept is niet per definitie ergens anders ook een succes te zijn. De site is nog in de lucht en er zou hard gewerkt worden aan een doorstart. Ik vraag me af of die er komt. De filmpjes zijn goed en volgens mij bieden ze een meerwaarde voor mensen die informatie over een bestemming zoeken. Bij een doorstart zal goed bekeken moeten worden hoe de toeschouwer ook daadwerkelijk over kan gaan tot een boeking. De Franse site is duidelijk meer gericht op verkoop dan op informatie bieden. Misschien dat daar het verschil zit?

1 gedachte over “Stopt LibertyTV ermee?”

  1. Toch denk ik dat met alleen de filmpjes er niet genoeg onderscheidende waarde is. Er zijn geen consumentenfilmpjes of andere “user generated content” aanwezig. Aanwezigheid als digitale themakanaal bij de kabelaars is een sterk uitgangspunt, maar aangezien zij daar geen cijfers van hebben, wordt het een moeilijk verhaal. Wellicht met de doorstart en op langere termijn, meer kansen.
    Zie ook http://reisportals.wordpress.com/2007/12/18/libertytv-failliet/

Plaats een reactie