Neckermann is een van de grote reisorganisaties van Nederland. Mijn ervaring is echter niet zo goed. Online heb ik hier een paar tickets geboekt voor Griekenland. Ging allemaal vrij makkelijk tot je een typefoutje hebt gemaakt. Geen probleem binnen 5 minuten heb ik een bericht gestuurd via het contactformulier met daarin alle gevraagde gegevens. Geregeld dacht ik tot ik na drie dagen het volgende mailtje kreeg:


“Geachte heer/mevrouw,
In verband met enorme belangstelling voor onze producten en aanbiedingen zijn wij helaas niet in staat geweest uw email tijdig te beantwoorden. Mocht uw vraag niet meer relevant zijn of reeds beantwoord hopen wij u in de nabije toekomst van dienst te kunnen zijn.
Indien u graag nog geholpen wilt worden door een van onze medewerkers verzoeken wij u vriendelijk nogmaals te emailen of telefonisch contact met ons op te nemen op nummer 0900-5550555 (25 ct. p.min.)
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Neckermann Reizen
Customer Contact Center”
Dan ben je verplicht het dure 0900 nummer te bellen. Meer dan 20 minuten in de wacht gestaan: kost 5 Euro! Ik bedenk me de volgende keer wel. Vriendelijk geholpen aan de telefoon maar zo’n mailtje en zo’n service kan echt niet. Daar mogen ze snel wel wat aan gaan doen. Het lijkt erop dat ze wel online willen maar niet kunnen. Zorg dan als je geen mail kunt of wilt beantwoorden dat je hier ook geen speciaal formulier voor maakt!