Goed weer slecht voor boekingen

Het lenteachtige en soms zelfs zomerse weer van de afgelopen weken heeft een negatieve invloed op het aantal zomerzonboekingen. Na de eerste golf van boekingen die vooral gemaakt zijn door mensen die vast zitten aan een bepaalde vakantieperiode of persé naar een specifieke accommodatie willen is het sinds 2 maanden vrij rustig met het aantal boekingen. De boekingssites en touroperators willen het anders voordoen, maar het lijkt wel of ze de consument willen laten denken dat er nog maar weinig beschikbaar is of ze willen zich groot voordoen ten opzichte van hun concurrentie.

Feit is dat er achter de schermen geklaagd wordt over het aantal verkochte vliegreizen naar de zon en dat men middels bonussen (hogere commissies, gratis reisjes) probeert online publishers te stimuleren hun product gedurende deze komkommertijd extra te pushen. Ook de reisgerelateerde Startpagina dochterpagina’s krijgen de laatste weken opvallend veel aanvragen van adverteermogelijkheden en tarieven.
De consument is straks de lachende derde. Nu genieten van de zon in Nederland en tegen de tijd dat men op vakantie wil eens kijken wat voor leuke lastminutes er zijn. Hoewel de reisbranche ons wil doen geloven dat er straks weinig leuke last minute aanbiedingen zullen zijn, kun je op je vingers natellen dat wat nu niet verkocht wordt straks ongetwijfeld de aanbieding in zal gaan.

2 gedachten over “Goed weer slecht voor boekingen”

  1. Ja dat is iets wat er aan de hand is. Als je door een winkelcentrum of -straat loopt zie je bij reisburo’s vrijwel nooit iemand zitten. Dat was weleens wat anders. Vraag maar eens bij je vrienden of kennissen? Mei en juni hoor je weinig over een geboekte vakantie. Alleen inderdaad de bouwvakperiode in het hoogseizoen!

  2. Ik wacht ook lekker met boeken. Er is altijd wel ergens een leuke aanbieding te vinden.

Plaats een reactie