Voor maar liefst 20.000 kamers in de NH hotels in Nederland en België was het op 16, 17 en 18 december mogelijk zelf de prijs te bepalen. Je kon reserveren voor € 0,-, en bepaalde dan zelf achteraf wat je je verblijf, inclusief ontbijt, waard vond. Dit was dan het bedrag wat je in het hotel afrekende. Een leuke en ludieke aktie. Ikzelf ben alleen erg benieuwd wat de insteek hiervan was. Kennismaking NH? Opvullen van de kamers? (bezetting) Of wellicht “just for fun”?
UPDATE:
NH Hoteles gasten betaalden gemiddeld €45 [lees het hele verhaal op www.looney2.nl]
Ik heb er 2 nachten geslapen en het is me goed bevallen. Het moge duidelijk zijn wat de bedoeling was. In een weekend dat normaal gesproken nooit druk is, de kamers opvullen en mensen kennis laten maken met NH. Uiteraard hopen ze ook op free publicity en mond op mond reclame (dat laatste is sowieso gelukt).
Overigens heb ik het betaal wat je het waard vond model (ookwel het NH-model) ook al in mijn eigen business toegepast. Het is een hele eerlijke manier van zaken doen, zeker voor service gerichte bedrijven.
Volgens mij een hele geslaagde actie van NH, al hadden ze de marketing vooraf wat beter kunnen doen.
Zou je ze ook kunnen betalen met gratis toegang tot http://vakantie.paginablog.nl?