Martinair stopt met het passagiersvervoer op korte afstanden, aldus de berichten van vanavond. Tevens kondigt de maatschappij een herstructurering aan, waarbij gedwongen ontslagen niet uitgesloten worden.
Ook kwam naar buiten dat het Deense AP Moller Maersk zijn belang van 50% in Martinair wil verkopen aan KLM. Volgens de KLM zou er van een monopolipositie geen sprake meer zijn, omdat de hele sector de afgelopen jaren sterk veranderd is. Of de Europese autoriteiten er ook zo over denken zal de toekomst uit moeten wijzen.
Vanaf november zal Martinair de Europese vluchten af gaan bouwen. Vluchten die voor dit zomerseizoen al gepland staan gaan gewoon door. Vakantiegangers naar bijvoorbeeld Kreta, Rhodos of Tenerife hebben dus niets te vrezen.
De maatschappij zal zich gaan concentreren op intercontinentale vluchten en vrachtvervoer. Voor Europese vluchten is de maatschappij te klein waardoor ze niet meer kunnen concurreren met grotere spelers op deze markt en tegelijkertijd winstgevend zijn.
Jammer …
Martinair was de enige maatschappij die rechtstreeks AMS-HER vloog en daarbij naar Keuze enig comfort bood met zijn Comfort Class. Vanaf volgend jaar zijn we dus aangewezen op het ‘veevervoer’ van Transavia.
Wie springt in deze markt ?.
helaas is de enige echte vliegmaatschappij die nog iets voor zijn passagiers wilde betekenen,gesloopt door de plukkers van de eoro`s