Seoul populairder door serie

De Koreaanse Netflixserie Squid Game heeft ervoor gezorgd dat de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul ineens veel meer opgezocht wordt op internet. De website Seoul voor beginners, die hoog in de zoekmachines staat op het trefwoord ‘Seoul, heeft het aantal bezoekers in enkele weken tijd zien verdrievoudigen. De bezoekersstatistieken van deze online Seoul reisgids zijn vanaf 20 september, drie dagen na de release van Squid Game op Netflix, gaan oplopen. Afgelopen weekeinde werden er zelfs records verbroken voor het bezoek op Seoul voor beginners. Daarbij zouden de Squid Game events, die zondag in zowel Rotterdam als Maastricht gehouden werden, een stimulerende rol hebben kunnen spelen.

Een deel van de Netflixhit is opgenomen in Seoul. Fans van Squid Game zijn nu nieuwsgierig naar deze metropool en de opnamelocaties in Seoul die in de recordbrekende serie gebruikt worden. 

Seoul bezoeken

Zuid-Korea is een van de weinige Aziatische landen die op dit moment ‘code geel’ als reisadvies heeft gekregen. Er is dus geen negatief reisadvies meer voor vakanties naar Zuid-Korea, met uitzondering van de grensstrook met Noord-Korea. Sinds 1 september 2021 moet je in het bezit zijn van een Korea Electronic Travel Authorization (K-ETA) om Zuid-Korea visumvrij binnen te reizen. Verder moet iedereen vanaf 8 jaar oud een negatief PCR-testresultaat hebben die niet ouder is dan maximaal 72 uur voor vertrek naar Zuid-Korea. Het lastige aan reizen naar Seoul is dat je nog wel 14 dagen in quarantaine moet bij aankomst. Dat is voor eigen rekening.

Plaats een reactie

We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons gebruik van cookies.
Accepteren