waar blijft die expert?

Ik heb geen idee hoe het andere mensen verloopt wat betreft de afhandeling van alle ellende na een auto-ongeval in het buitenland, maar wij beginnen inmiddels onze buik vol te krijgen van verzekeringsmaatschappijen. Ons ongeval, waarbij de auto een paar flinke klappen heeft gehad, heeft op zaterdag 5 september plaatsgevonden. Op donderdag 17 september was de auto half leeggeroofd in Nederland aangekomen, waarbij er normaal gesproken na een dag een verzekeringsexpert de schade komt beoordelen. Op vrijdag 18 september hebben we de volgende schriftelijke toezegging gehad door een Teammanager Schade Europeesche Verzekeringen: “Voor het afhandelen van de autoschade zullen we vandaag een expert inschakelen.”. Op dinsdag 22 september hebben we het autoschadebedrijf waar onze auto staat gebeld met de vraag of er al een expert geweest was. Dat was niet het geval en er had ook niemand contact met ze opgenomen. Dan maar weer bellen met de Europese Verzekeringsmaatschappij.
Dit keer werd ons medegedeeld dat het bezoek van de expert ingepland is voor woendag 23 september. Het is inmiddels donderdag 24 september, één dag na het geplande bezoek door de expert, en raad eens ….? De expert is niet langsgeweest. Het vertrouwen in Europese begint naar een nulpunt te dalen. Negentien dagen na het ongeluk weten we nog steeds niet waar we aan toe zijn. Total loss of herstellen? Wat en wanneer wordt er uitgekeerd? Moeten we een andere auto kopen en zo niet..hoe lang moeten we wachten tot deze auto helemaal hersteld is?

Tot die tijd hebben we geen auto. De vervangende auto die we hadden hebben we dinsdag teruggebracht omdat we het al helemaal aan zien komen wat betreft de tijd die het duurt om deze kosten op de tegenpartij te verhalen. Ik voel er weinig voor om grote bedragen aan vervangend vervoer voor lange tijd voor te moeten schieten, want een vervangende auto is niet gedekt door de verzekering. Dat is wekenlang behelpen op allerlei manieren. Ik vraag me af wanneer de verzekeringsmaatschappij eindelijk eens gaat doen wat ze beloven als je klant wordt en dat is de klant met schade op een juiste en adequate manier helpen.
Update 24.09.2009 om 22:00 uur
Kort na plaatsing van dit bericht heeft de expert het autoschadebedrijf bezocht. Volgens de expert is hij pas gisteren ingeschakeld door de verzekeraar, volgens de verzekeraar heeft de expert zijn afspraak niet nagekomen en is hij een dag te laat op komen draven.

Plaats een reactie