In een tijd waarin het aantal reisbureaus terugloopt vanwege het steeds, maar groeiende aantal internetboekingen, kondigt D-Reizen aan de komende jaren het aantal van 200 reiswinkels uit te breiden met 30 nieuwe winkels. Dit las ik vorige week in het AD. Zijn ze bij D-Reizen nu zo slim of zijn ze juist naïef? De meeste reisbureaus kunnen het hoofd niet boven water houden, waardoor de afgelopen 3 jaar een kleine 15% van de reisbureaus hun deuren hebben moeten sluiten. Zelfs de vroeger sceptische consument heeft inmiddels internet ontdekt en boekt een weekendje Milaan, een zonvakantie naar Kos of een rondreis Mexico via internet.
Uit eigen ervaring weet ik dat de dames die bij D-Reizen-reiswinkels achter de balie werken nou ook niet altijd de meest ervaren en/of kundige reisadviseuses zijn. Klanten zoals ik die in 9 van de 10 gevallen zelf de adviseuses moesten adviseren hoe mijn reis samengesteld kon worden hebben de weg naar internet al snel gevonden. Ben benieuwd of mijn sceptische blik op deze strategie van D-Reizen juist is of niet. D-Reizen gelooft er in ieder geval wél in en of dat terecht is zal de toekomst uitwijzen.