TUI Nederland, het grootste reisconcern van Nederland, verandert de naam van zijn World of TUI Reisbureaus. Zo’n 125 vestigingen heten binnenkort weer Arke, de overige krijgen de naam Holland International Reisbureau op de gevel.
Naast de naamsveranderingen, krijgen de reisbureaus een kleine of grotere aankleding.
In de periode oktober 2005 tot mei 2006 wordt in totaal ruim zes miljoen euro geïnvesteerd in de winkels. In de reisbureaus worden naast vakanties van de populaire allround vakantiemerken Arke en Holland International ook reizen van Isropa Reizen, Zeetours Cruises, KRAS SterVakanties, De Boer & amp; Wendel, Discovery en Panta Reizen en andere aanbieders verkocht.
TUI Nederland is ervan overtuigd dat het reisbureau een uitstekende toekomst tegemoet gaat. Weliswaar loopt het aantal reisbureaus in Nederland sinds enige jaren geleidelijk terug, maar voor persoonlijk advies in een professionele omgeving zal altijd markt blijven. Vandaar dat TUI Nederland liefst zes miljoen euro investeert in haar keten van reisbureaus. Momenteel worden 120 winkels omgedoopt in Arke, waarbij de winkels in veel gevallen een ingrijpende verbouwing ondergaan. De nieuwe Arke-kantoren krijgen een moderne, professionele uitstraling waarbij de traditionele Arke-kleur oranje overheerst. De overige 80 winkels, die door franchisenemers worden gerund, ondergaan momenteel de overgang naar de oude vertrouwde naam Holland International.
Uit onderzoek is gebleken dat de consument veel meer gecharmeerd is van de oer-Hollandse merknamen Holland International en Arke, dan van de internationale concernnaam World of TUI.
Meer reisorganisaties
Bron:
www.reiskrant.nl
Weer een mooi bedrag van 6 miljoen euro over de balk! Je moet wat met je geld. Zo zie ik het dan maar.
Die 6 miljoen kunnen ze beter gebruiken voor online advertisement op bijvoorbeeld SP-dochters
Daar zat ik nu ook aan te denken. Zelf merk ik dat TUI nog niet heel veel aan online advertising doet.
Volgens mij (bijna) alleen via TD.