Zeven jaar geleden kwam ik geheel onverwacht terecht in Seoul, nadat ik geweigerd werd om China binnen te gaan. Sinds dat bezoek is er bij mij een fascinatie ontstaan voor dit Aziatische land. Ik vind het dan ook geweldig om te zien hoe Zuid-Korea en de Zuid-Koreaanse cultuur onze wereld inmiddels bereikt heeft. Kimchi en daarop gebaseerde producten liggen in onze supermarkten en K-Pop komt via Spotify en Youtube onze woonkamers binnen.
Gisteren ontving ik een persbericht van een over drie maanden te verschijnen boek met als titel ‘Hallo, Zuid-Korea. Ik kan niet wachten, zeker niet na het bewonderen van een aantal inkijkpagina’s.
Dit is het persbericht:
Korea is een wereldwijd fenomeen. In Hallo, Zuid-Korea lees je meer over het land, de mensen en de tradities die dit trendsettende land zo bijzonder maken. Bijvoorbeeld over de ongelooflijke haenyeo-duikers op Jeju Island, de eerste robotgevangenisdirecteur, het juiste tijdstip voor het bereiden van kimchi en over de grootste hobby van de Koreanen, wandelen.
Duik dieper in het land achter Hallyu en ontdek waarom het lang bekend stond als het kluizenaarskoninkrijk, het succes van Koreaanse webtoons en hoe leeftijd ooit op drie verschillende manieren werd berekend. Leer de mensen kennen die het land en zijn gebruiken hebben gevormd en natuurlijk verken je de wereldwijde exportproducten die we allemaal kennen en waarderen. Hoeveel soorten kimchi zijn er? Waarom kreeg Squid Game gemengde reacties in Korea? En wat is precies het ‘glazen huid’-schoonheidseffect? Ontdek dit alles en nog veel meer in dit onmisbare boek: de perfecte introductie tot dit prachtige, afwisselende land.
Ben je niet, net als ik, ontzettend nieuwsgierig geworden naar dit boek?
