Eindhoven wint Nationale Citymarketing Trofee

Eindhoven heeft de Nationale Citymarketing Trofee 2014 gewonnen. De stad is verheugd dat de jury haar citymarketing beleid erkent en daarmee de keuzes die Eindhoven maakt ondersteunt. Volgens juryvoorzitter Erik Braun “een sterke tegenstander op hoogstaand niveau.” In de strijd om de trofee voor de beste citymarketing gemeente van Nederland nam Eindhoven het op tegen Amsterdam, Den Haag en Dordrecht in de categorie boven 100.000 inwoners.
Nationaal Congres Citymarketing
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) werd dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing op dinsdag 10 juni 2014 in gastgemeente Den Haag. Er is gekeken naar een aantal belangrijke aspecten, zoals de aanwezigheid van doelstellingen, kernwaarden, beleid en beleidsstukken op dit terrein, onderzoek naar effecten en resultaten van citymarketing, de wijze van organisatie en de ontwikkelingen ten opzichte van vorig jaar. Ook vakinhoudelijke elementen als mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing werden meegewogen.
Eén stad, één merk
Peter Kentie, verantwoordelijk voor de citymarketingorganisatie Eindhoven365, ziet het ook als erkenning dat Eindhoven qua beeldvorming en imago verder is gegroeid. “Spraakmakende events als ‘Het Wonder van Eindhoven’ hebben onze stad en regio een enorme boost gegeven in de landelijke media. Begin juni 2013 lanceerden Eindhoven365 en gemeente Eindhoven één merk voor citymarketing en de gemeentelijke huisstijl. Alle inspanningen om de stad te positioneren als een hotspot van technologie, design en kennis gaan voortaan onder één vlag en mentaliteit. Dit merk is voortgekomen uit een collectief van Eindhovense ontwerpers en wordt daardoor breder gedragen. Daar zit ook meteen onze kracht.”
Wethouder Citymarketing, Bianca van Kaathoven is trots op de prijs: “Het winnen van de trofee door Eindhoven is terecht. Afgelopen jaren hebben we grote stappen gezet met het nieuwe beeldmerk en duidelijke keuzes gemaakt. Eindhoven365 en mijn voorganger Joost Helms krijgen alle credits. En nu doorpakken. Citymarketing mag nog meer worden van alle Eindhovenaren. De beste ambassadeurs van de stad zijn inwoners die trots zijn op hun stad en dit ook uitdagen.”
Vakjury
De winnaars van de Nationale Citymarketing Trofee worden bepaald door een onafhankelijke en deskundige jury onder leiding van Cees van Bemmel, directievoorzitter Van Wijnen Holding BV. Naast Van Bemmel bestaat de jury uit de volgende leden: Erik Braun, universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam, Eric de Kluis, hoofdredacteur Binnenlands Bestuur, Gaston Crolla, voorzitter bestuur Netwerk Citymarketing, Angelique Lombarts , Lector City Marketing & Leisure Management Hogeschool In Holland en Thom Ummels, onafhankelijk citymarketing expert en voormalig directeur van Stichting Stadspromotie Almere.

Plaats een reactie