Toerkoop is de weg kwijt als je de volgende artikelen van Gino Goossens op het populaire blog Dutch Comboys leest:
De mist in met Toerkoop (1)
De mist in met Toerkoop (2)
Rode draad is dat Toerkoop.nl enerzijds een reclame-offensief tegen internetboekingen start en anderzijds betalen ze webmasters een vergoeding per sale via een affiliatesysteem. Beetje krom, nietwaar? Het lijkt wel of Toerkoop.nl een beetje de weg kwijt is.


Het lijkt zo gemakkelijk om het internet af te schilderen als onbetrouwbaar en onzeker. Alsof er achter de balie bij het reisbureau alleen maar doorgewinterde reizigers zitten die de accommodatie en plaats waar je op vakantie wilt gaan goed kennen… zelfs die vriendelijke reisadviseuse maakt steeds meer gebruik van internet om bijvoorbeeld losse hotels te boeken voor klanten. Is vele malen sneller en vaak ook goedkoper dan via de traditionele weg.
Waarschijnlijk dat Toerkoop nu pas inziet wat de kracht van internet is en in welke mate dit een bedreiging vormt voor de traditionele reisbureau’s en reisorganisaties. In plaats van het internet openbaar te omarmen zetten ze zich af tegen deze 21e eeuwse vorm van reizen verkopen. Ik vraag me af hoe lang ze zich deze houding kunnen veroorloven zonder kopje onder te gaan.
Artikelen zoals Dutch Cowboys en deze zorgen er inderdaad voor dat Toerkoop toch goed via Google vindbaar worden. Of het op de manier is die zij wensen is nog maar de vraag…
Een reclamefilmpje van Toerkoop.nl waarin internetverkoop aangevallen wordt: