De VakantieDiscounter, één van Nederlands grootste online aanbieders van lastminutes en zonnige aanbiedingen, heeft een overeenkomst gesloten met de snel groeiende direct-seller BizzTravel. De VakantieDiscounter zal vanaf medio december de restcapaciteit en aanbiedingen van BizzTravel via haar vernieuwde website www.vakantiediscounter.nl verkopen. Het gaat daarbij om bestemmingen als Griekenland, Spanje, Kroatië, Canarische Eilanden en Turkije.


Volgens de directeur van de VakantieDiscounter, oprichter Arian van Hoof, is deze samenwerking uniek. “BizzTravel als direct-seller en de VakantieDiscounter als wederverkoper zouden normaal gesproken niet kunnen samenwerken. Dat de samenwerking toch tot stand is gekomen, kenschetst het sterke inkoopvolume van BizzTravel en de krachtige positie van de VakantieDiscounter op de lastminute markt.”
Zeer scherpe prijs
“De VakantieDiscounter is in 2001 gestart met het aanbieden van restpartijen en last-minutes naar zonnige bestemmingen. Inmiddels is de omzet van 2 miljoen gegroeid naar 25 miljoen (2005). Saillant detail is dat de omzet van de traditionele reiskanalen in dezelfde periode met zo’n 20-40% is gedaald”, aldus Arian van Hoof.
“De klant van tegenwoordig wil zelf het initiatief kunnen nemen en verwacht op elk moment van de dag (online) te kunnen boeken voor een zeer scherpe prijs. Iets wat de traditionele reisbureaus onmogelijk kunnen waarmaken door hun verouderde systematiek.”